torsdag 22 oktober 2009

Mattköp!

När man börjar fixa till något hemma,ser man genast mera som behöver göras.Idag har jag varit och köpt 4 stycken nya mattor.En 5 meters,en 3 meters,2 st.140x200cm.Så fint det blev ska ni veta.
Riktigt skitväder har det varit.Bilen var så smutsig när jag kom hem efter mina två turer till Storheden.Fick nämligen hämta mattorna senare,eftersom dom skulle kanta dom.
Ett besök på NYA Ö&B blev det också.Dom bjöd på kaffe,kaka och varm korv och saft.

Få se nu hur det blir med Influensavaccineringarna.Det var tydligen slut vaccin redan.Helt vansinnigt att dom har bara ett ställe där dom ger sprutorna.Folk har fått köa och kanske vända om när dom stängt.För att inte tala om att det inte finns några parkeringar vid Kyrkans hus i stan.Det måste vara otroligt dålig planering på detta.
Sanna och Oscar hade fått sina sprutor igår.Dom är i riskgruppen,eftersom dom har astma.Dom var riktigt dåliga idag.Hoppas det går över fort!Vet man egentligen vilka biverkningar detta vaccin har?Det är så luddigt alltihopa tycker jag.

Nu är det dags att sluta för idag.
Ha det gott!

4 kommentarer:

Eva sa...

Inte konstigt att Landstinget går dåligt när man ser hur dom inte ens kan organisera upp sånt här det är SKANDAL =( låta gamla människor stå och vänta och sen få vända, det är då inte klokt.
Men idag är det fredag så vi ska inte vara arga, jag hoppas Viktoria är tillbaka på måndag jag saknar henne jättemycket här.
Vad roligt med nya mattor och möbler det gör mycket! Jag ska snart få mitt nya kök (hoppas jag) dom lovade att jag skulle få det före första advent, håll tummarna att det går så!
ha en bra dag och helg.

Sanna sa...

Men det låter ju helkorkat det där med ETT ställe de får köa på! Jisses...
Biverkningarna är ungefär som efter vanliga influensavaccin, fast man kan även må illa och så verkar det som att fler reagerar på detta vaccin. Kanske det är lite starkare? Jag mår mkt bättre idag så det sitter i typ ett dygn för det flesta som det verkar. Och det är det ju värt om man slipper bli riktigt sjuk! :)
Kram!

Gunnel sa...

Vi ska också ut och köpa nya mattor härhemma men allting får vänta tills vi fått våra nya fönster. Jag hoppas att det kommer till veckan eller i alla fall inann det blir alltför kallt.

Viktoria sa...

Det blir kul att se hur fint du har fått det mamma! Vi kommer väl förbi med lill-gubben senare men vi får höras om vilken tid.
Det är otroligt konstigt organiserat det där med vaccinet. De har ju haft så lång tid på sig att tänka ut något bra och så det blev det så här?

Bloggintresserade