måndag 19 oktober 2009

Soffan!

Idag kom EM med min soffa.När gubbarna gått började jag att skala av den allt emballage.
Den var FELVÄND!Shit!
Det var det jag hade påpekat starkast, att det skulle vara en sk.3H2.Det var det INTE!Det stod även på min beställning att det skulle vara så.
Ringde direkt till Em.Han som svarade lovade att fixa någon i veckan,som kunde komma och montera om den.Jag var ju inte riktigt nöjd med det,men vad göra?
Det tog två minuter så ringer han upp.I morgonbitti ska det komma en kille och ordna det.Det var då för väl.!!Få se om det blir så.
Hade satt ut mina fåtöljer och soffan på Blocket.Har ingenting hört.Var in och tittade.Har aldrig sett så många annonser på just fåtöljer och soffor någonsin.Just skinnmöbler dessutom.
Pust och stånk!
Viktoria hade tipsat mig om att ta kontakt med en som köper och säljer bagagnat.
Sagt och gjort!Ringde till honom.Han kommer i morgon förmiddag och tittar på dom.
Jag måste ju bli av med dom,på ena eller andra sättet.
Oj vilka Ilandsproblem man kan ha!!!
Det ska nog lösa sig till slut.Man måste vara positiv!

Har varit på Bagarstugemöte i afton.
Efter det kom Viktoria och William in en stund.Alltid roligt.William tyckte att mormor hade konstigt i vardagsrummet med alla möbler hit och dit.Det var nog ganska kul tror jag.
Viktoria har varit hemma idag igen.Hon har pratat med läkaren och hon fick talförbud.Penicillinet skulle hon fortsätta med och vara sjukskriven denna vecka.Det blev verkligen drygt detta för henne.
Örjan var och ramlade med mopeden när han lämnat William på dagis i morse.Gjorde illa sig i ryggen,så han är hemma också.
Det blir aldrig nog med elände när det börjar.Hoppas att det inte är så allvarligt!

Nu ska jag gå och sätta mig på en del av soffan som står direkt på golvet, utan fötter.
Det blir min plats i kväll.Få se hur det är i morgon kväll,om jag fått ställa allt i ordning.
Hoppas måste man!

Nu blir det Fagervik!!
Bye,bye!

3 kommentarer:

Viktoria sa...

Den var så snygg soffan även om den var i delar! Vad roligt när du får i ordning den.
Örjan är på benen och det känns nog inte så farligt ändå, men han ska vila idag också så får vi se. Jag har varit o lämnat på dagis så nu blir det att sitta tyst resten av dagen.
Jag håller tummarna att gubbarna kommer nu... :)

Eva sa...

alltid är det då nåt när man ska beställa =( hoppas dom löser det idag så du äntligen får fint med nya soffan.
Ja, Viktoria har det inte lätt som måste vara tyst där hemma, hoppas det nu ger sig så hon kommer tillbaka till oss snart.
Tur det finns mail så man kan höra hur det är. Ha en bra dag och ligg på dom om soffan...!!!

Gunnel sa...

Tacka dina döttrar för de fina kommentarer jag fått av dem på min blogg. Det är så kul när folk kommenterar.

Bloggintresserade